|
História
Prvá písomná historická zmienka o škole pochádza z roku 1889. Cirkevná škola bola umiestnená v prenajatej miestnosti
a okrem učebne mala ešte jednu miestnosť pre učiteľa. Prvým učiteľom na škole v Radôstke bol Jozef Labant.
Cirkevná škola v Radôstke pôsobila až do roku 1925, kedy bola poštátnená a prešla pod správu Štátnej ľudovej školy v Radôstke.
V roku 1932 škola vyhorela a z tohto dôvodu sa niekoľko rokov vyučovalo v súkromnej izbe Viktora Brandysa u Kadášov.
Nová škola bola dokončená až v roku 1939. Drevená stavba mala tri miestnosti, kabinety a byt pre riaditeľa.
Financovaná bola z urbárskych peňazí. Od roku 1966 sa iniciovala výstavba novej školy, nakoľko budova z roku 1939 bola už poškodená
a nevyhovovala po stránke bezpečnosti. Až v roku 1968 sa začala stavba novej školy – súčasnej, a dvojbytovky pre učiteľov.
Celý objekt bol dokončený a odovzdaný do užívania v roku 1971.
V rokoch 1971 – 1989 sa v škole vyučovali žiaci prvého až piateho (neskôr prvého až štvrtého) ročníka. Boli zriadené dve, alebo
tri triedy, podľa počtu žiakov, (žiaci sa učili v spojených ročníkoch) – podľa toho sa pohyboval aj počet učiteľov.
V roku 1976 sa na žiadosť rodičov v budove ZŠ zriadilo jedno oddelenie materskej školy (ako elokovaná trieda MŠ Stará Bystrica)
s poldennou prevádzkou. V roku 1993 sa zriadila už celodenná prevádzka a stravu zabezpečoval Obecný úrad Radôstka vo vlastnej
vývarovni odkiaľ ju dovážal do MŠ.
Rok 1989 priniesol veľké zmeny nielen politické, ale u nás aj personálne a legislatívne. Tieto zmeny spolu s narastajúcou
populačnou krivkou spôsobili, že z pôvodných dvoch tried ( v ktorých sa žiaci učili v spojených ročníkoch ) boli tri a neskôr štyri.
Súčasnosť
1.1. Postavenie školy
Práca školy bola čiastočne poznačená zmenami, ktoré sa odohrali v spoločnosti a to hlavne v oblasti riadenia školstva.
Od 1.7.2002 sme sa stali právnym subjektom a naším zriaďovateľom sa stal namiesto Okresného úradu v Čadci Obecný úrad Radôstka.
Materská škola, ktorá pracuje v našej budove ZŠ bola až do augusta 2002 elokovanou triedou MŠ Stará Bystrica a teda aj súčasťou ich
právneho subjektu. Po zaradení do siete školských zariadení požiadala o pričlenenie k právnemu subjektu ZŠ Radôstka.
Tak od 1.1.2003 pracujeme ako nová organizácia s názvom Základná škola s materskou školou Radôstka.
1.2.Organizácia školy
Základná škola s materskou školou Radôstka je neplnoorganizovaná základná škola s ročníkmi 1.-4. (I. stupeň )
a jedným oddelením
materskej školy.
V škole sú zriadené 2 triedy ZŠ. V školskom roku 2018/2019 máme 10 žiakov, z toho 3 chlapcov a 7 dievčat.
V tomto školskom roku nenavštevuje školu žiadný integrovaný žiak. V MŠ je 14 detí vo veku 2 až 6 rokov.
V školskom roku 2018/2019 pracuje v ZŠ s MŠ Radôstka 7 zamestnancov, z toho 4 pedagogickí (3 na celý úväzok a
1 pedagogický zamestnanec na čiastočný úväzok) a 3 nepedagogickí (1 s celým úväzkom a 2 s čiastočným).
Pedagogickí zamestnanci sú všetci kvalifikovaní.
Vízia
„Škola, do ktorej chodíme radi.“
Poslanie školy
Zabezpečiť výchovno – sociálnu starostlivosť deťom predškolského veku s cieľom pripraviť ich pre vstup do základnej školy,
poskytovať základné vzdelanie žiakom prvého stupňa. Zabezpečiť rozvoj detí vo veku od 2 – 10 po stránke kognitívnej, afektívnej a
psycho – motorickej.
Poskytovať základné vzdelanie, zabezpečovať rozumovú výchovu v zmysle vedeckého poznania a v súlade so zásadami vlastenectva,
humanity a demokracie. Poskytovať mravnú, estetickú, pracovnú, zdravotnú, telesnú výchovu a ekologickú výchovu žiakov, umožňovať aj
náboženskú výchovu.
Vytvoriť kvalitné podmienky na rozvoj vedomosti a schopnosti žiaka s ohľadom ba jeho intelektuálne, povahové a fyzické možnosti
v súlade s Výchovným programom v materskej škole a učebnými osnovami pre I. stupeň ZŠ, pripraviť žiaka na úspešné pokračovanie v štúdiu
na 2 . stupni ZŠ.
Uplatňovať v každom smere etický princíp školy. Na prvé miesto tu patrí vzťah medzi učiteľom a žiakom, medzi učiteľmi navzájom,
medzi učiteľmi a verejnosťou s cieľom pozdvihnúť osobnosť žiaka tak, aby mal možnosť slobodnej voľby pluralitného názoru,
rozvoja nadania a talentu.
Vychovávať človeka, ktorý bude žiť v harmónií so svojím okolím.
|
|